Ferrari California

21. listopadu 2009 v 13:52 | MauQuosh |  Ferrari
Vyrábí se ve verzích kupé-kabrio. Jeho motor je vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru, díky čemuž dosahuje maximální rychlosti 310 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy. Při výrobě byla snaha o snížení emisí výfukových zplodin, které byly sníženy na 305 g/km CO2.
Pochopitelně, širší veřejnost se s novým modelem slavné automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku blíže seznámí na autosalonu v Paříži. Ten začíná za dva týdny.
Oficiální snímky nového modelu jsou venku sice již od května, ale prezentace se až doteď omezovala pouze na internet. Ferrari všechny novináře i laiky postupně připravovalo. Těsně po půlnoci 18. září na firemní web umístilo video, kde kamera zabírala pouze silnici za zvuků techna, aby se poté v záběru objevil.... vůz s typovým označením California, ideový nástupce slavného 250 GT, za jehož volantem seděl Michael Schumacher.
Co maranellský výrobce od nového modelu očekává? Vozy Ferrari zatím nebyly příliš vhodné pro každodenní ježdění a nová California má tuto skutečnost změnit. Samozřejmě, představitelé automobilky očekávají i rozšíření klientely. Ferrari také potřebuje zvýšit prodeje, ovšem převážně rudé vozy se určitě nestanou masovou záležitostí. V dnešní době vysokých cen ropy a nejisté ekonomické situaci za oceánem se jinak nad vodou udržet nelze, i když jste součástí mamutího koncernu. Problémy Fiatu jsou ještě v živé paměti.
Předpoklady k vyšším číslům a přilákání nových zákazníků California rozhodně má. První kupé-kabrio z Maranella chce být nejen sportovním, ale i praktickým autem. Stále je jen pro dva, zadní sedadla se nedají nazvat ani nouzovými, ale o to v tomhle případě nejde. Na prvním místě byl vždy motor a ten je zbrusu nový - vidlicový osmiválec o objemu rovných 4,3 litru skrývá 460 plnokrevníků (343 kW) a potravudo válců dodává přímé vstřikování.
Ekologie začíná nabírat na důležitosti i v prestižní automobilové kategorii, kde se na nějaký ten litr spáleného paliva dosud moc nehledělo. Konstruktérům se podařilo snížit spotřebu o 30 % a emise CO2 dosahují hodnoty 305 g/km. Výkon přenáší nová sedmistupňová dvouspojková převodovka se čtyřmi možnostmi nastavení. Své místo našla u zadní nápravy, opět bylo tedy použito uspořádání Transaxle. Své místo ve voze našla i kontrola trakce, vyvíjená Scuderii Ferrari ve formuli 1 a aktivní podvozek s adaptivními tlumiči systému MRC (Magnetic Ride Control).



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama